نکات مهم برای مراقبت از ماشین چیست؟

تاریخ ارسال : 1401/01/27

نکات مهم برای مراقبت از ماشین اگر خودروی جدید خریداری کردید خواندن این مقاله حتما برای شما ضروری است و می تواند برای نگهداری و طول عمر بیشتر ماشین به شما کمک کند. با چند تا از قطعاتی که در نمایندگی ها یا در بازار برای عملکرد بهتر ماشین عرضه می شوند آشنا شوید:

1- کف پوش ماشین

کف پوش خودرو یا همان محافظ کف خودرو یکی از لوازمی است که معمولا توسط خود کارخانه سازنده به طور اختصاصی برای خودروی شما طراحی شده که می توانید از آن برای محافظت بیشتر از کف ماشین از آن استفاده کنید، یا اگر تمایل داشته باشید محافظ های با کیفیت تر و با دوام تر از بازار تهیه کنید.

 

2- لاستیک ها

اگر حتی ماشین شما نو هست حتما برای خرید یک لاستیک دوم و رینگ لاستیک اقدام کنید چون اگر در فصل سرد سال باشیم قطعا به آن نیاز خواهید داشت.کسانی هم که در منطقه ی سرد سیر زندگی می کنند بهتر است این نکته را در کل فصول در نظر داشته باشند که لاستیک مناسب ازاهمیتی زیادی برخوردار است.

 

3- تمدید گارانتی ماشین

چه ماشین شما دست اول باشد چه دست دوم تمدید گارانتی یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش هزینه های احتمالی در آینده می باشد گرچه نماینده های سرویس خودرو تمدید گارانتی برای خودروهای دست دوم را ضروری نمی دانند ولی خیلی از قطعات گران قیمت شامل گارانتی می شود و این یک نقطه ی قوت برای ما می باشد.

4- جلوگیری از پوسیدگی بدنه

با توجه به اینکه در بدنه ی ماشین های جدید از مواد ضد پوسیدگی استفاده می شود ولی برای پیشگیری از زنگ زدگی بدنه ی ماشین و محکم کاری بیشتر در فصل زمستان این مورد رو حتما با سرویس کار خودرو چک کنید .

 

5- باد نیتروژن لاستیک ها

نیتروژن یک گاز خنثی به حساب می آید به همین دلیل با مواد ساخت لاستیک ها هیچ واکنش بدی نشان نمی دهد و همچنین باعث نشتی  کم تر نسبت به بقیه باد های معمولی دارد و با دوام تر هم است.پس به همین خاطر برای تنظیم باد لاستیک ها می توانید از باد نیتروژن استفاده کنید و با خیال راحت تا مدت زیادی از لاستیک خودرو مطمئن باشید.

 

6- دزدگیر ماشین

خیلی از ماشین های جدید مجهز به سیستم‌های ضد سرقت هستند که توسط کارخانه‌ی سازنده بر روی آن‌ها نصب شده است و نگرانی در خصوص سرقت خودرو وجود ندارد. ولی اگر خودرویی که خریداری می‌کنید به آلارم دزدگیر مجهز نیست می‌توانید از نمایندگی درخواست کنید تا آن را بر روی خودرو نصب کنند. همچنین در بازار نیز می توانید انواع بسیار زیادی از آلارم‌های دزدگیر را با قیمت‌ای پایین و مناسب پیدا کنید اما بهتر این است که نصب آلارم دزدگیر را به نمایندگی فروش خودرو بسپارید چون آن‌ها به خودروی تولیدی خودشان تسلط و آشنایی بیشتری دارند.

 

7-پیشگیری از خرابی باتری ماشین

اگر مدت زیادی از ماشین استفاده نمی‌کنید، باتری را از روی ماشین باز کنید چرا که باعث خالی شدن باطری ماشین می شود.سعی کنید ماشین خود را در فصل سرما بیشتر در مکان‌های گرم پارک کنید چون عمر باتری ماشین در اثر سرمای زیاد کاهش پیدا می کند.

باتری‌های اتمی موجود در باتری کار بسته به تناسب و میزان آمپر نیازی به نگهداری و کنترل خاصی از نظر سطح مایع الکترولیت نداشته و می‌توان سلامت باتری را از طریق یک چشمی روی باتری کنترل کنید.

احتمالاً شما هم دیده اید ماشین هایی که ساعت‌ها به حال خود رها می‌شوند و بعد از سوارشدن در آن‌ها به ‌سختی استارت می‌خورند.این کار را اگر برای مدت طولانی و زیاد انجام دهید سبب خالی شدن باتری ماشین می شود.

حتی اگر ماشین را تازه خریده اید باتری خودرو را هر چند ماه یکبار چک کنید چرا که سرما و گرما بر روی عملکرد باتری تاثیر می گذارد و اگر باتری نیاز به تعویض داشته باشد زودتر متوجه شوید .

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و در زمینه ی فروش آنلاین باتری ماشین در کل مناطق تهران به صورت شبانه روزی فعالیت دارد از مزایای خرید از باتری کار نصب و ارسال رایگان و پرداخت هزینه در محل می باشد .شما می توانید قبل از ثبت سفارشات از نمایندگان ما مشاوره بگیرید تا بهترین باتری ماشین مناسب خودرو ی خود را انتخاب کنید.

لطفا برای دیدن صفحه اینستاگرام باتری اینجا کلیک کنید.